Albánia 3: Tirana

A Tiranai tartózkodásunkat két-három naposra terveztük. Egyrészt városnézés volt a terv, hisz már csak megnézzük Albánia fővárosát, ha ott vagyunk. Másrészt a fővároshoz közeli látnivalók megnézése szerepelt még a listánkon innen kiindulva, egy napos utak keretében.

Első tiranai reggelünkön a Dajti felé vettük az irányt. Ez egy hegy Tiranától keletre. Valószínűleg a Dajti-hegy lenne precíz elnevezés, de mi csak "Dajtiztunk" amikor a hegyről beszéltünk.

Szlovén-Olasz út, 2. rész: Olaszországban

2018-ban voltam a szlovén tengerparton és Északkelet-Olaszországban két barátommal. Pár emlék arról az útról.

Trieszt Ausztria, majd az Osztrák-Magyar Monarchia fontos kikötője, a második világháború után pedig 1954-ig szabad város. Vagyis nem tartozott sem Olaszországhoz, sem Jugoszláviához (a két akkori szomszédhoz).

Mind az osztrák korszaknak, mind a szabad városi státusznak van még nyoma. Előbbinek épületekben, utóbbinak egyes lakosok érzelmeiben, vagy néhány ablakon a néhai státuszt visszakövetelő feliratokban.

Albánia 2. rész: Kruja

A mai úticél Kruja (Kruje vagy még Krujë). Van ott egy vár, meg egy bazár. Valamint, a mai nap igazán elkezdünk ismerkedni a helyi távolsági közlekedéssel. Előző nap megtudtuk, hogy a Skekki Demokratin térről megy busz, elvileg 20-30 percenként. Ott is áll egy nagy, kb. 40 személyes busz, pár utas már van is rajta.

Szlovén-Olasz út, 1. rész

Pár éve, 2018 októberében, két barátommal elutaztunk egy hosszú hétvégére. A szlovén és az olasz tengerpart, valamint az Isonzo vidékét néztük meg. Ebben a bejegyzésben az út szlovéniai részéről írok.

Megjegyzés: miután megírtam ezt a bejegyzést rájöttem, hogy anno már írtam róla. De most már, kiteszem ezt. Ráadásul, anno nem is írtam le a koperi élményeim. Most ezt is olvashatjátok.

Érkezés Albániába

Itt a tavasz, a (hosszú) téli szünetnek vége. Albániában jártam egy barátommal, a következő napokban erről az útról (is) olvashattok.

Frissítés, 2022 április 7: kiegészítettem (beforgatott képekkel a bejegyzést.)

Az éjszakai vonattal mentünk Belgrádból Barba, a Montenegrói tengerpartra. Az előző mondatban mondjuk az éjszakai felesleges szószaporitás, mert jelenleg naponta csak egy vonat megy a szerbiai fővárosból Montenegróba. A koronavírus előtt volt egy nappali járat is, de az jelenleg nem jár. Gondolom, a kisebb kihasználtság miatt (bár a mi hálókocsinkban voltak bőven utasok).

A hálókocsi a MÁV-os verziókhoz hasonló. Van hat-, négy- és kétágyas fülke is. Kívül mondjuk a kocsit graffitik díszítették, belül lepukkant volt, de megfelelt a célnak. Az ágynemű teljesen rendben volt, a konnektorban pedig volt áram.

hashtagutazas

Utazásaim, túrák és helyek, ahova szívesen utaznék. Nyomokban földrajzot tartalmazhat.

Rövidhírek, tweetek

Feedek

Legfrissebb bejegyzések

2024.04.25.
2024.04.23.
2022.04.22.

Ajánló

Kalandozások erre-arra: utazás mindenfelé a világban, pl. Kínába