Utunk utolsó albániai állomása, a tengerparti Durrës volt. Ez a 170 000 lakosú város egyrészt történelmi emlékekkel, másrészt egy forgalmas kikötővel is rendelkezik. Arról nem is beszélve, hogy homokos strandja is van, nem rég épült tengerparti promenáddal, éttermekkel, és egy épített kilátó dombbal a parton.
Albánia 4: Romok a falu szélén
Tiranából egy napra elugrottunk Apollóniába, amely egy ókori görög-római város. Vagyis napjainkban az ennek romjait feltáró múzeum, régészeti park.
Buszoztunk, taxiztunk (ez nem volt előre tervezve), találtunk buszt, amely úgy tűnt, hogy az önkormányzat hivatalos járata, és láttunk sok izgalmas romot.
Albánia 3: Tirana
A Tiranai tartózkodásunkat két-három naposra terveztük. Egyrészt városnézés volt a terv, hisz már csak megnézzük Albánia fővárosát, ha ott vagyunk. Másrészt a fővároshoz közeli látnivalók megnézése szerepelt még a listánkon innen kiindulva, egy napos utak keretében.
Első tiranai reggelünkön a Dajti felé vettük az irányt. Ez egy hegy Tiranától keletre. Valószínűleg a Dajti-hegy lenne precíz elnevezés, de mi csak "Dajtiztunk" amikor a hegyről beszéltünk.
Albánia 2. rész: Kruja
A mai úticél Kruja (Kruje vagy még Krujë). Van ott egy vár, meg egy bazár. Valamint, a mai nap igazán elkezdünk ismerkedni a helyi távolsági közlekedéssel. Előző nap megtudtuk, hogy a Skekki Demokratin térről megy busz, elvileg 20-30 percenként. Ott is áll egy nagy, kb. 40 személyes busz, pár utas már van is rajta.
Érkezés Albániába
Itt a tavasz, a (hosszú) téli szünetnek vége. Albániában jártam egy barátommal, a következő napokban erről az útról (is) olvashattok.
Frissítés, 2022 április 7: kiegészítettem (beforgatott képekkel a bejegyzést.)
Az éjszakai vonattal mentünk Belgrádból Barba, a Montenegrói tengerpartra. Az előző mondatban mondjuk az éjszakai felesleges szószaporitás, mert jelenleg naponta csak egy vonat megy a szerbiai fővárosból Montenegróba. A koronavírus előtt volt egy nappali járat is, de az jelenleg nem jár. Gondolom, a kisebb kihasználtság miatt (bár a mi hálókocsinkban voltak bőven utasok).
A hálókocsi a MÁV-os verziókhoz hasonló. Van hat-, négy- és kétágyas fülke is. Kívül mondjuk a kocsit graffitik díszítették, belül lepukkant volt, de megfelelt a célnak. Az ágynemű teljesen rendben volt, a konnektorban pedig volt áram.