Barcelona

2022-ben jártam a Katalán fővárosban. Bár eső is volt ott létem alatt, alapvetően kellemes, enyhe április időjárásban töltöttem több napot a városban. Ettem finom ebédeket, megnéztem Antoni Gaudí munkásságának pár darabját és még a történeti múzeumban is jártam.

Albánia 5: Durres

Utunk utolsó albániai állomása, a tengerparti Durrës volt. Ez a 170 000 lakosú város egyrészt történelmi emlékekkel, másrészt egy forgalmas kikötővel is rendelkezik. Arról nem is beszélve, hogy homokos strandja is van, nem rég épült tengerparti promenáddal, éttermekkel, és egy épített kilátó dombbal a parton.

Albánia 4: Romok a falu szélén

Tiranából egy napra elugrottunk Apollóniába, amely egy ókori görög-római város. Vagyis napjainkban az ennek romjait feltáró múzeum, régészeti park.

Buszoztunk, taxiztunk (ez nem volt előre tervezve), találtunk buszt, amely úgy tűnt, hogy az önkormányzat hivatalos járata, és láttunk sok izgalmas romot.

Csirip

Bár még az albániai utamat sem dolgoztam fel teljesen a blogon, megint nyakamba vettem a világot. Majd erről is mesélek, addig rövidhírek, élmények  Twitteren: https://twitter.com/ChristoforoMarc

Albánia 3: Tirana

A Tiranai tartózkodásunkat két-három naposra terveztük. Egyrészt városnézés volt a terv, hisz már csak megnézzük Albánia fővárosát, ha ott vagyunk. Másrészt a fővároshoz közeli látnivalók megnézése szerepelt még a listánkon innen kiindulva, egy napos utak keretében.

Első tiranai reggelünkön a Dajti felé vettük az irányt. Ez egy hegy Tiranától keletre. Valószínűleg a Dajti-hegy lenne precíz elnevezés, de mi csak "Dajtiztunk" amikor a hegyről beszéltünk.

hashtagutazas

Utazásaim, túrák és helyek, ahova szívesen utaznék. Nyomokban földrajzot tartalmazhat.

Rövidhírek, tweetek

Feedek

Legfrissebb bejegyzések

2024.04.23.
2022.04.22.

Ajánló

Kalandozások erre-arra: utazás mindenfelé a világban, pl. Kínába