Albánia 4: Romok a falu szélén

Tiranából egy napra elugrottunk Apollóniába, amely egy ókori görög-római város. Vagyis napjainkban az ennek romjait feltáró múzeum, régészeti park.

Buszoztunk, taxiztunk (ez nem volt előre tervezve), találtunk buszt, amely úgy tűnt, hogy az önkormányzat hivatalos járata, és láttunk sok izgalmas romot.

Csirip

Bár még az albániai utamat sem dolgoztam fel teljesen a blogon, megint nyakamba vettem a világot. Majd erről is mesélek, addig rövidhírek, élmények  Twitteren: https://twitter.com/ChristoforoMarc

Albánia 3: Tirana

A Tiranai tartózkodásunkat két-három naposra terveztük. Egyrészt városnézés volt a terv, hisz már csak megnézzük Albánia fővárosát, ha ott vagyunk. Másrészt a fővároshoz közeli látnivalók megnézése szerepelt még a listánkon innen kiindulva, egy napos utak keretében.

Első tiranai reggelünkön a Dajti felé vettük az irányt. Ez egy hegy Tiranától keletre. Valószínűleg a Dajti-hegy lenne precíz elnevezés, de mi csak "Dajtiztunk" amikor a hegyről beszéltünk.

Szlovén-Olasz út, 2. rész: Olaszországban

2018-ban voltam a szlovén tengerparton és Északkelet-Olaszországban két barátommal. Pár emlék arról az útról.

Trieszt Ausztria, majd az Osztrák-Magyar Monarchia fontos kikötője, a második világháború után pedig 1954-ig szabad város. Vagyis nem tartozott sem Olaszországhoz, sem Jugoszláviához (a két akkori szomszédhoz).

Mind az osztrák korszaknak, mind a szabad városi státusznak van még nyoma. Előbbinek épületekben, utóbbinak egyes lakosok érzelmeiben, vagy néhány ablakon a néhai státuszt visszakövetelő feliratokban.

Albánia 2. rész: Kruja

A mai úticél Kruja (Kruje vagy még Krujë). Van ott egy vár, meg egy bazár. Valamint, a mai nap igazán elkezdünk ismerkedni a helyi távolsági közlekedéssel. Előző nap megtudtuk, hogy a Skekki Demokratin térről megy busz, elvileg 20-30 percenként. Ott is áll egy nagy, kb. 40 személyes busz, pár utas már van is rajta.

hashtagutazas

Utazásaim, túrák és helyek, ahova szívesen utaznék. Nyomokban földrajzot tartalmazhat.

Rövidhírek, tweetek

Feedek

Ajánló

Kalandozások erre-arra: utazás mindenfelé a világban, pl. Kínába