Kinizsi Száz

Évekkel ezelőtt az a nem várt szerencse ért, hogy az egyik barátom megkérdezte, nem akarok-e menni vele a Kinizsi Százas teljesítménytúrára. Nos, elsőre nem igazán akartam, de nem is határolódtam el elég erőteljesen. Ez hiba volt, mert így megragadt bennem az ötlet, és elkezdtem forgatni magamban. Aminek több felkészülő túra után az lett az eredménye, hogy beneveztünk, és egy májusi reggelen ott álltunk Békásmegyeren, a rajtra várók sorában.

Tenger a főtéren

Tengerparti város, keskeny, néhol sikátorszerű utcácskák, kereskedelmi múlt, a tenger elöntheti a főteret és ma jelentős a turizmus. Gyanítom, most tízből tízen az olaszországi Velencére gondolnak, de én történetesen a szlovéniai Piran városkáról írtam ezeket. Kevesebb mint négyezer lakossal, és a Római Birodalom előttig visszanyúló emberi emlékekkel rendelkezik ez a kisváros, amely az Adriai-tenger északkeleti sarkában található, a Trieszti öböl torkánál.

Hoshschwab: variációk egy csúcstámadásra

Ami Harry Potternek a dementorok, Indiana Jonesnak a kígyók, Randall "Memphis" Rainesnek a Shelby GT500 meglovasítása, azaz egy már-már mumussá váló vagy nehezen leküzdhető akadály, kicsit az lett a mi családunkban túrázás terén a Hochschwab, Ausztriában. Nem egy nehezen elérhető csúcs, "sima" turistaút is vezet fel. Mégis, már vagy három családi történet van, hogy hogyan nem jutottunk fel, különböző irányokból. Mindig (kicsit) túlságosan messze volt. Legutóbb télen jártam ott pár barátommal, de a déli útvonalon elvesztettük az ösvényt a törpefenyvesek közt. De azt gondoltam, ha már ennyiszer volt dolgunk e 2253 magas óriással, akkor leírom pár tapasztalatomat.
És most ősszel ismét nekivágtunk, hogy ezúttal bizony feljutunk a csúcsra!

5+1 látnivaló Izlandon innen-onnan

Izlandi utam bejegyzés sorozatának hatodik része, melyben a sziget különböző részeiről egy-egy vízesést, tengerpartot, valamilyen állatot, egy erdőt (vagy facsoportot), egy járművet és plusz egy érdekességet szedtem össze. Ezúttal eddig kimaradt látnivalók, érdekességek Izlandról inne-onnan.

5+1 látnivaló Észak-Izlandon

Izlandi utam bejegyzés sorozatának ötödik része, melyben a sziget különböző részeiről egy-egy vízesést, tengerpartot, valamilyen állatot, egy erdőt (vagy facsoportot), egy járművet és plusz egy érdekességet szedtem össze.

hashtagutazas

Utazásaim, túrák és helyek, ahova szívesen utaznék. Nyomokban földrajzot tartalmazhat.

Rövidhírek, tweetek

Feedek

Legfrissebb bejegyzések

2024.04.23.
2022.04.22.

Ajánló

Kalandozások erre-arra: utazás mindenfelé a világban, pl. Kínába