2022-ben volt egy két fél hetes utazásom, ahol Spanyolországba mentem. És mivel volt bőven időm, szárazföldön utaztam oda és vissza így, pár megállóval. Így odafelé másfél napot töltöttem Milánóban.

Bécsen keresztül utaztam, ahonnan este indult az éjszakai vonatom. Az OBB NightJet-re a jegyvásárláskor már nem volt fekvőhely, úgyhogy ülőhelyen töltöttem az éjszakát. Kényelmesebb volt, mint számítottam rá. Milánóba így reggel érkeztem meg.

Különösebben nem gondoltam ki előre, hogy miket akarok megnézni, csak elindultam felfedezni a várost. A belvároson kívül akadt nem egy toronyház, üvegiroda épület. A történelmi város központban pedig szűkebb utcák és persze sok középkori, illetve XIX századi történelmi emlék.

A város közepén, egy óriási parkban van a Castello Sforzesco, a XV-ik században épült, vár kinézetű kastély, amely a milánói hercegek rezidenciája volt. Látványos épület a magas, vörös téglafakkal, és jó állapotban van.

Az Arco della Pace diadalív a park bejáratánál áll, a Párizs felő menő úton. Ezt Naplopón kezdte pihentetni, de csak az ő bukása után készült el, ekkor mát mint a Béke emlékműve.

Megnéztem Szent Ambrus bazilikáját is. A Castello Sforzesco-hoz hasonlóan ez is vöröses téglából épült. Valamint ennél is belefuthatunk olyan időszakba, amikor hosszú sorokban várnak a látogatók a bejutásra. Persze, ha figyelünk, el is tudjuk kerülni a csúcsidőt.

Voltam az Olaszország egységesítésének emléket állító múzeumban is (Museom of the Risorgimento). Itt a gyerekek számára is meg volt fogalmazva, hogy mit látnak az egyes termekben, olaszul és angolul is.

A Castello Sforzesco és a Bazilika mellett Milán egy másik nevezetessége a Galleria Vittorio Emanuele II vásárlóutca. Itt aztán jelen van az olasz grandiozusság! Egy elegáns boltokkal kitömött sétálóutca, ami négy-öt emeletes épületek közt be is van fedve, üveg tetővel.

A Milánoi Scala-ban, ebbe a főtéren lévő operaházba is betértem. Belépő ellenében lehet megszemlélni néhány teremben korábbi előadások kosztümjeit és korabeli tárgyakat. Valamint be lehet menni a nézőtérre, vagy ha épp próba van, akkor a páholyokból kikukucskálva lehet figyelni a próba folyamatot. Az én ott jártamkor épp próba volt, és számomra nagyon izgalmas volt ebbe egy kicsit belelátni.

A Helytörténeti Múzeum volt az, ahova még betértem. Ez a város történetét mutatja be. Volt görög, etruszk és kora középkori része is a kiállításnak. Meg persze a római időkről is szó esett, és a múzeumnak része egy középkori torony is.

Élmény volt megállni másfél napra Milánóban az utazásom során, izgalmas város.